「PRIDE指標2022」最高位「ゴールド」の受賞について

英語の後に日本語が続きます。

We are pleased to inform you that, on November 10, 2022, LVMH Group Japan (LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton Japan K.K. together with 35 maisons under 19 group legal entities) has been recognized as one of “GOLD” awardees in “Pride Index 2022”, for the second consecutive year, from Work with Pride (WWP), a private association promoting inclusivity in the work place for sexual minority people(LGBTI+) in Japan society.

“Pride Index” has five pillars as below, and LVMH Group Japan efforts and initiatives have been highly evaluated in all of those pillars

  1. Policy
  2. Representation
  3. Inspiration
  4. Development
  5. Engagement/Empowerment

LVMH benefits tremendously from a diverse customer base, strongly represented by LGBT+ individuals, and has created a Company environment where LGBT+ employees thrive. In March 2019, LVMH has signed United Nations’ Standards of Conduct for business regarding LGBTIs in the workplace and has implemented various initiatives across nation. True inclusion of the diverse backgrounds and perspectives of our Talents is the foundation for the creativity and innovation, on which our Maisons and Brands success is built. Beyond this diversity, inclusion and equality are the most important ingredients for everyone to truly belong, to trust and perform.

To further bring this inclusion to life and the equitable treatment of LGBT+ individuals and couples, here are some examples of our concrete actions taken in Japan :

  • Diversity & Inclusion commitments within our Leadership Community,
  • Unconscious Bias & Inclusive Leadership Training with all Managers
  • Newsletter with the theme of “Diversity & Inclusion” released to all employees
  • Activities taken by “All LVMH Pride”, a group-wide employee affinity group, with LGBT+ & Allies active members
  • Creation and diffusion of a series of videos capturing stories of LGBT+ employees, with unique and authentic testimonials within/outside of the Group
  • Review/Amendment of our company rules and regulations, welfare programs, etc.
  • Option of self identified sexuality offered in HR Database
  • Change of “multipurpose toilet” to “everyone’s toilet” in LVMH Japan office.
  • Practice of “inclusive behaviors” among team members/to customers in retail stores.
  • Pride events held in the collaboration with external companies as well as students to share ideas and practices to further enhance more inclusive environment for employees as well as customers.

We are very proud that those efforts have been assessed and recognized by an Index which has been well recognized in Japan.  As the first awardee in luxury business sector, and as a market leader, LVMH Japan has the ambition to be part of the positive change agents in Japan.

LVMHモエ ヘネシー・ルイ ヴィトン・ジャパン株式会社は、日本で事業を展開するグループ会社19社、35メゾンを含めたLVMHグループ ジャパンとしてLGBT+などのセクシュアル・マイノリティ(以下LGBT+)に関する職場における取組の評価指標、「PRIDE指標2022」における最高位「ゴールド」を2022年11月10日に受賞しました。

「PRIDE指標」は、2016年に任意団体「Work with Pride」が、LGBT+の人々が自分らしく働ける職場を日本において実現するために策定した企業や団体の取り組み評価指標です。 この指標は下記の5項目で構成されており、LVMHグループ ジャパンは全項目において高い評価を得ました。

  1. Policy(行動宣言)
  2. Representation(当事者コミュニティ)
  3. Inspiration(啓発活動)
  4. Development(人事制度・プログラム)
  5. Engagement/Empowerment(社会貢献・渉外活動)

LVMHは、LGBT+を含む実に多様な顧客層により支えられ、またLGBT+の社員が活躍できる職場環境も整えてきました。2019年3月、LVMHは国連の「LGBTI差別の解消に取り組む企業に向けた行動基準」にサインし、世界各地でその取り組みを強化してきました。多様なバックグラウンドや価値観を持つ人々の真のインクルージョンは、我々のメゾンやブランドの成功に欠かせない創造性や革新の礎となるものです。

多様性のみならず、インクルージョンや公平性は、社員が心から帰属意識を持ち、信頼し、仕事にまい進するために最も重要な要素であると考えています。

国内グループ各社においてインクルージョンをさらに実践していくために、またLGBT+当事者、カップルの平等な扱いのための具体的取り組みを次に列挙します:

  • 経営幹部層の、ダイバーシティ&インクルージョンに対するコミットメント
  • 全管理職を対象とした、アンコンシャス・バイアス(無意識の偏見)トレーニング、インクルーシブ・リーダーシップトレーニングの実施
  • 「ダイバーシティ&インクルージョン」をテーマとしたニューズレターを全グループ社員に向け配信
  • LGBT+当事者、アライメンバーだれでも参加できる「All LVMH Pride」社員グループの活動
  • LGBT+当事者社員のストーリーや想いを伝えるビデオシリーズを作成し、社内外へ発信
  • 就業規則や規程類、福利厚生制度等の見直し
  • 社員が自ら自認する性別を従業員データーベース内に入力することが可能
  • LVMHジャパンオフィスの「多目的トイレ」を「だれでもトイレ」にサイン、名称共に変更
  • 社員同士、顧客に向けてのインクルーシブ・ビヘイビア実践プログラム
  • LGBT+当事者、アライ社員、外部講師による研修やセミナーの開催
  • 外部企業、学生と連携するプライドイベントを開催、日本におけるLGBT+の現状について議論、よりインクルーシブな環境を整えていくための取り組みや知恵を共有

様々な取り組みとその実績が客観的指標により評価され、2年連続の「GOLD」受賞につながったことは、大変喜ばしいことです。ラグジュアリー業界初の「PRIDE指標」を受賞した企業グループとして、また業界のリーダーとして、多様性に向けた取り組みを一層強化し、社会に前向きな変化を起こしていく活動にも寄与していきたいと考えています。